23 czerwca 2020 roku.

50 lat mi pizło... nadruk na koszulce obwieszcza dumnie mój wiek, a raczej półwiecze.

Dzień moich urodzin miał być bardzo spokojnym dniem. Krystuś miał urlop, który spędzaliśmy w deszczowej aurze na działce. Miało być leniwie, może i nudno. We dwoje, kameralnie, wręcz intymnie. Jedynym odejściem od rutyny zaplanowany wywóz szamba. W głowie miałam już pomysł na zabawną, urodzinową fotkę przy szambiarce. Człowiek planuje, Pan Bóg krzyżuje- to przysłowie doskonale pasuje do moich urodzinowych planów.

Na kilka dni przed moim świętem Krystek odbiera wzmożoną ilość telefonów podczas których wychodzi do innego pomieszczenia. I przybiera  wyciszony głos, minę konspiracyjną- tego było mi za wiele! Nie podejrzewam Krystusia o zdradę, czy głupie żarty- co to, to nie. Ale coś mi nie pasuje w Jego zachowaniu tak bardzo, że drążę dziurę w brzuchu przyciskając do ściany. Niełatwe zadanie spadło na Krystusia. Przez przyjaciół został poproszony o dotrzymanie tajemnicy, ja wymusiłam, by mi ją wyjawił.

W Czechowicach-Dziedzicach zorganizowaliśmy niespodziankę z okazji 50 urodzin Gosi Wilczek - bohaterki filmu w reżyserii Moniki Meleń "Jeden dzień dłużej"! Nie zabrakło wyjątkowego tortu, życzeń i toastów! Sto lat dla Gosi!

Kto mnie zna bardzo dobrze, wie jak bardzo nie lubię niespodzianek. Na całe szczęście Krystuś wyjawił mi sekretne plany Moniki i Romana. Dzięki temu, że zostałam wtajemniczona, udało się nam zaprosić więcej znajomych i przyjaciół. Wszak Krystuś nie o wszystkich myśli i pamięta. Zdążyłam zaliczyć fryzjera, zadbać troszkę o wygląd. Przygotowałam zdjęcia z naszego planu filmowego, by zostały wyświetlone na dużym ekranie. A przede wszystkim poprosiłam Monikę, by będąc na scenie, wspomniała o wspaniałych Ojcach, złożyła życzenia, bo to również Ich dzień.

W ramach niespodzianki zebrani w kinie goście zobaczyli fragmenty filmu o Gosi i jej partnerze Krystianie. Film wciąż jest w fazie postprodukcji. Tym bardziej cieszą i wzruszają nas pierwsze reakcje gości i samych bohaterów!

Na urodzinach Gosi byli także twórcy filmu: Monika Meleń (reżyseria i scenariusz), Roman Piotrowski (zdjęcia), Igor Kawecki (montaż), Aneta Zagórska (producentka), Marek Gajczak (producent kreatywny) i Żaneta Kominiak (kierownik produkcji).Produkcja: Krakow Film Klaster Koprodukcja: Telewizja Polska SA Współfinansowanie: Polski Instytut Sztuki Filmowej Dziękujemy Miejski Dom Kultury w Czechowicach-Dziedzicach za pomoc w organizacji! Fot. Jarosław Praszkiewicz

Kino Świt to mój drugi dom- od dziesiątek lat doświadczam od kierownictwa ogromnej przychylności i życzliwości. Wybór tego miejsca na pokazanie filmu o nas był strzałem w 10-kę!

Kolejną dobrą przestrzenią z pozytywną aurą jest restauracja Kalendarium ll. Tam też zapraszamy najbliższych, NAJBLIŻSZYCH- na drineczka i jedzonko. Dzień pełen emocji dobiegł końca.

I jeszcze dla bliskich, najbliższych poprawiny w sierpniu. Oto fotki z ostatniej imprezy: dobrze się ogląda i wspomina...

Write a comment

Comments: 8
  • #1

    Irena (Saturday, 05 December 2020 16:48)

    Gosiaczku no cudowne kameralne urodzinki����kochany Ty mój aniele jak ja uwielbiam czytać to co napiszesz o sobie, Krystku o wszystkich ludziach, którzy Ciebie bardzo kochają. Jesteś jak śłońce rozjaśniasz wszystko w około. Życzę Tobie 100 lat, wszystko czego pragniesz by się spełniło, pięknych chwil spędzonych w gronie kochających Ciebie ludzi. �I nigdy się nie zmieniaj kochana bo jesteś CUDOWNA DUŻO ZDRÓWKA �������������

  • #2

    Karolina (Saturday, 05 December 2020 16:53)

    I to jest godna jubilatki impreza :)

  • #3

    Ewa (Saturday, 05 December 2020 17:10)

    I nie obyło się również bez łez wzruszenia �

  • #4

    Isabel II (Saturday, 05 December 2020 18:18)

    Ile tam było emocjiiii!!! Cieszę się że mogłam w tak ważnym wydarzeniu brać udział,po prostu być :)
    Film rewelacja, była radość..były łezki,kawał dobrej roboty i gratulacje dla Wszystkich zaangażowanych!

  • #5

    Katka (Sunday, 06 December 2020 16:36)

    Serdeczności dla serdecznych ludzi :):) Gosiula pół wieku brzmi niby trwożnie ale jakim jest przekraczającym mnóstwo granic...jesteś niesamowita a z Krystianem razy dwa !!:) Rozpoczynamy następne półwiecze, Gosiu nieustających sił, pogody ducha i mnóstwa marzeń wokół których cała moc z Wami :)

  • #6

    Monika (Wednesday, 09 December 2020 10:29)

    Sto Lat! Sto Lat! Nucę pod nosem...
    Piękna Niespodzianka, brawa dla wszystkich dzielnych konspiratorów i uczestników!

  • #7

    Eve M (Sunday, 13 December 2020 09:33)

    U Was spokojnie i kameralnie? No niedoczekanie :-) :-) Obys ,jak najdluzej byla tak aktywna i towarzyska. Jesli to sie zmieni, zaczne sie powaznie o Ciebie martwic :-)
    Jeszcze raz wszystkiego naj,naj! Kolejnego pelnego pozytywnych przezyc polwiecza, cudownych ludzi wokol siebie i mnostwo sil na realizowanie kolejnych szalonych projektow. Bo moge sie zalozyc, ze te juz Ci sie w glowce rodza :-):-) Buziaki dla Was
    E&E

  • #8

    Puzony (Sunday, 13 December 2020 23:49)

    Gosiu, bardzo dziękujemy że mogliśmy tam z Wami być. To były niezapomniane chwile. Tęsknimy i czekamy na kolejne spotkanie. Buziaki!