,,carte blanche''

Obejrzałam dzisiaj ten film. Jakże wzruszył i poruszył mnie. Przysiadł na chwilę we mnie i może jeszcze zostanie na trochę... Na noc,na dzień,na senne myślenia,marzenia...

W skrócie:

Kacper (Andrzej Chyra), uwielbiany przez uczniów nauczyciel historii z lubelskiego liceum, zaczyna stopniowo tracić wzrok. Diagnoza lekarska nie pozostawia złudzeń. Mężczyźnie, z powodu wady genetycznej, grozi trwała ślepota. Początkowo załamany, ostatecznie postanawia ukryć przed przełożonymi problemy zdrowotne, aby zachować pracę i doprowadzić do matury swoich uczniów. Jedynym powiernikiem tajemnicy nauczyciela zostaje jego najlepszy przyjaciel Wiktor (Arkadiusz Jakubik). Kacper, zmagając się z nową sytuacją i nowymi wyzwaniami, nawiązuje bliską przyjaźń z koleżanką z pracy (Urszula Grabowska) i próbuje pomóc zbuntowanej uczennicy, Klarze (Eliza Rycembel), która ukrywa swój własny sekret. 

To prawdziwa historia-taka,jakie lubię...Dla mnie jednak to opowieść niemal osobista.

Jak wiecie-zanikają mi mięśnie. Bohaterowi z kolei zanika pole widzenia. Na filmie zobaczycie,jak kombinuje,by to zataić. A ja, teraz wam się przyznam,że z podobnego powodu nie chciałam usiąść na wózku. I tak mi zostało do dziś: nie chcę przypinania pasami ,albo jakiegoś zagłówka.

Są pokazane konsekwencje tych zachowań. Niebezpieczne dla otoczenia i dla samego adepta - kaleki. Też swego czasu miałam fantazje na pogo.Nie patrząc , czy wyjdę z tego cało i jak będą patrzeć w oczy moim rodzicom ci, co mieli mnie pod swoimi skrzydłami.

Albo scena sprzedaży teleskopu. Oszuści wykorzystują ułomność i ufność. Miałam podobnie kilka lat temu. Ktoś chciał mnie oszukać przy kupnie wózka. Aż trudno uwierzyć ,że tacy ludzie chodzą po tym świecie. A jednak... 

Przede wszystkim film pokazuje oblicze miłości - tej przez ,,m'' i tej przez ,,M''. Myślę, że nie muszę podawać tu analogii . Bo Ci ,co czytają tego bloga poznali moich prawdziwych i pseudo zaangażowanych . 

Jeszcze wątek nauczycielski bliski memu sercu. I uczniowie ,którzy sercem widzą o wiele więcej ,niż wzrok sięga. 

                                   

Write a comment

Comments: 1
  • #1

    Michał (Monday, 21 September 2015 21:13)

    Fajny film... dawno nie widziałem dobrego polskiego filmu, a ten oglądało się naprawdę z zainteresowaniem... Polecam nie tylko dla tych którzy odbierają go tak osobiście jak TY Gosiu ;-)